9. kl lõpuekskursioon

10. apr  siiri.tamm. Kommentaarid: 0

9. klassil toimus lõpuekskursioon 4.-6. aprillil. Sõit viis Venemaale. Kell 7 algas väljasõit kooli juurest. Rakveres ühines meiega giid, kes saatis meid kõik 3 päeva. Jõudsime Narva, kus ületasime piiri. Piiriületus oli üsna keeruline protseduur. Seejärel algaski sõit piki Soome lahe rannikut ja läbi Ingerimaa Soome lahe kaldal asuvasse tsaariperekonna suveresidentsi Peterhofi, kus külastasime Peterhofi suurt paleed. Kogu hoone oli täis lehtkullaga kaetud ruume ja skulptuure.

Jätkasime reisi läbides merealuse tunneli ja jõudsime Kotlini saarele Kroonlinna, mida hakati rajama Peeter I poolt 7.mail 1704. a. merekindlusena tulevase pealinna – Peterburi kaitseks.

Tutvusime linna ajaloo ja tänapäevaga, jalutasime Peetri pargis, uudistasime Kroonlinna nulli ja  imetlesime Merekirikut.

Edasi jätkus sõit Peterburi, bussiaknast saime uudistada miniatuurset Strelna paleed ja Konstantini lossi, mis taastati 2003. aastal Vene Föderatsiooni presidendi suveresidendiks. Linna jõudes toimus ülevaatlik bussiekskursioon: Moskva prospekt, Sadovaja, suurlinna tuiksooned, paleed, kanalid, sillad.

Esimese päeva vapralt vastu pidades peatusime lõpuks oma ööbimiskohas, hotellis Grand Catherine Palace, mis oli suurepärase asukohaga otse Nevski prospektil. Õhtu saabudes läksime tänavale, et nautida suurlinnamelu.

Teisel päeval külastasime Ermitaaži- maailma suurimat kunstimuuseumi, mis asub 5 paleest koosnevas ansamblis, suurim ja tuntuim neist on Talvepalee. Omavahel galeriidega ühendatud muuseumihoonetes paikneb ühtekokku üle kolme miljoni eksponaadi, galeriide kogupikkuseks loetakse umbes 19 km. Jätkus linna tutvustav bussiekskursioon. Päeva teisel poolel käisime Peeter – Pauli kindluses. Seal lähedal asus ka vahakujude muuseum. Tegime mitmeid pilte Venemaa ajaloo tähtsate isikutega. Hotelli saabusime väsinult, kuid rõõmsalt. Olime päeva jooksul kokku kõndinud 12 km.
Kolmandal päeval sõitsime metrooga, mis oli omamoodi elamus, sest Peterburi metroojaamad asuvad seoses geoloogilise eripäraga väga sügaval maa all. Osades jaamades olid marmorist ja klaasist sambad. Külastasime ka Peterburi Okeanaariumi. Peale seda hakkasime koju sõitma. Tagasi tulles oli piiriületus tunduvalt keerulisem. Kui enne otsiti buss lihtsalt läbi, siis nüüd läbis see Eesti poolel röngteniaparaadi. Õhtul kl 8 paiku jõudsime tagasi Imaverre.

Meie reis osutus suurepäraseks. Ilmad olid päikesepaistet täis. Reisiseltskond, bussijuht ja giid toredad. Reis läks igati korda.